فرمانده پدافند هوایی شرق: مرزهای شرقی امنترین نقطه كشور است
نوشته شده توسط : swot

سرهنگ 'ملك علی اسدی فرد' چهارشنبه شب در جشن سالروز بیعت پرسنل نیروی هوایی با حضرت امام خمینی(ره) در بیرجند افزود: این استیلای امنیتی در سایه قدرت نرم افزاری و سخت افزاری به روز پدافند هوایی كسب شده است.

وی گفت: با توجه به امكانات و ظرفیتهای بسیار بالا و به روز پدافند هوایی كشور كوچكترین تحركات داخلی و خارجی هوایی در مرزهای شرقی تحت كنترل، تحلیل و ارزیابی متخصصان ارشد نظامی در این یگان نظامی است.

فرمانده پدافند هوایی شرق كشور در خصوص تاریخچه ایجاد پدافند هوایی و شرح وظایف آن نیز گفت: قرارگاه پدافند هوایی ارتش ایران(خاتم الانبیا) یكی از نیروهای چهارگانه ارتش است كه در بهمن 1387و با تقسیم نیروی هوایی ایران به دستور مقام معظم رهبری تشكیل شد.

وی افزود: بر این اساس تمام رادارها، دستگاههای جمع‌ آوری اطلاعات، آتشبارهای موشكی با بردهای بلند، متوسط و كوتاه و سامانه‌ های توپخانه ای پدافندی، كنترل ورود و خروج ناوگان هوایی داخلی و خارجی و نیز یگانها پدافندی ارتش سپاه و مرزبانی كشور در اختیار پدافند هوایی خاتم الانبیا می باشد.

او گفت: امروز قدرت پدافند هوایی ما به حدی قوی است كه حتی قادر هستیم در آن سوی مرزها نیز تحركات و ترددهای هوایی را تحت نظر قرار داده و در صورت نزدیك شدن هر نوع هواپیما یا بالگرد(حتی رادار گریز) امكان شناسایی و تحت كنترل درآوردن آن به سادگی برای ما میسر می باشد.

وی به اهمیت پدافند غیرعامل و ضرورت فرهنگ سازی آن نیز اشاره و بیان كرد: پدافند غیرعامل یا دفاع غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌ شود كه به بكارگیری جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری كرده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممكن كاهش داد.

فرمانده پدافند هوایی شرق كشور گفت: اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراكندگی، تفرقه و جا به جایی، فریب، مكانیابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحكامات، استتار، اختفاء، ماكت فریبنده و سازه‌های امن است.

666/110





:: برچسب‌ها: روش , کریسمس ,
:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: